Numatomas skaitymo laikas: 5 minučių
Netikėtoje tiesioginėje 10 minučių trukmės renginyje pagrindinis „Sony“ sistemos architektas Markas Cerny atitraukė uždangą labai lauktam PlayStation 5 Pro, atskleisdamas galingą konsolę, kuria siekiama įveikti atotrūkį tarp vaizdo tikslumo ir našumo šiuolaikiniuose žaidimuose.
„Didžiojo trejeto“ atnaujinimai
Cerny apibūdino tris svarbiausias PS5 Pro tobulinimo sritis, kurias jis pavadino „didžiaisiais trimis“:
- Patobulintas GPU ir atmintis: PS5 Pro gali pasigirti žymiai didesniu GPU, suporuotu su greitesne atmintimi, atvaizduojančiu iki 45 % greičiau nei bazinis PS5.
- Ray Tracing Revolution: Pagrindiniai spindulių sekimo galimybių atnaujinimai leidžia atlikti skaičiavimus dvigubai ar net trigubai didesniu nei originalaus PS5 greičiu, žadant tikroviškesnį apšvietimą, atspindžius ir šešėlius.
- AI maitinamas padidinimas: Pristatome tinkintą mašininio mokymosi aparatinę įrangą ir patentuotą AI biblioteką, vadinamą PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), kuri leidžia analizuoti vaizdo elementą po pikselio ir žymiai padidinti efektyvią skiriamąją gebą.
Grafikos režimo dilema pabaiga?
Pagrindinė Cerny pristatymo tema buvo vis labiau paplitęs „grafikos režimo“ pasirinkimas šiuolaikiniuose žaidimuose. Žaidėjai dažnai susiduria su sunkiu sprendimu tarp 30 kadrų per sekundę „Fidelity“ režimų, kurie teikia pirmenybę vaizdo kokybei, ir 60 kadrų per sekundę „Performance“ režimų, kurie paaukoja kai kuriuos grafinius elementus, kad žaidimas būtų sklandesnis.
Cerny atskleidė, kad kai buvo suteikta galimybė rinktis, apie 75% žaidėjų pasirenka našumo režimą, aiškiai pabrėždami, kad pirmenybė teikiama didesniam kadrų dažniui. „PS5 Pro“ siekia pateikti geriausius iš abiejų pasaulių, taikydamas tai, ką Cerny apibūdino kaip „beveik į Fidelity panašią grafiką esant našumo kadrų dažniui“.
Demonstruoti žaidimai
PS5 Pro galimybėms parodyti buvo naudojami keli pavadinimai:
- Paskutinis iš mūsų II dalis: Rodoma veikiant 60 kadrų per sekundę greičiu su daug daugiau detalių, palyginti su bazinio PS5 30 kadrų per sekundę tikslumu.
- „Marvel“ žmogus-voras 2: rodomas ryškesnis vaizdas ir didesnė skiriamoji geba, ypač pastebima nutolusiuose objektuose ir procedūriniais elementais, pvz., eisme.
- Ratchet & Clank: Rift Apart: parado scena pabrėžė PS5 Pro gebėjimą daug aiškiau pateikti tolimas detales.
- Horizontas Draudžiami Vakarai: patobulinimai apima ne tik skyrą, bet ir patobulintą apšvietimą, vaizdo efektus ir detalesnius personažų modelius kine.
- Gran Turismo 7: Dabar žaidimo metu yra spindulių atsekami atspindžiai tarp automobilių, išlaikant 60 kadrų per sekundę greitį.
- Hogvartso palikimas: pademonstruoti patobulinti atspindžiai, didesnė atspindinčių paviršių įvairovė ir tikroviškesnis šešėlių metimas.
Techninis gilus nardymas
Cerny pateikė įžvalgų, kaip kūrėjai išnaudoja naujas PS5 Pro galimybes:
- PSSR AI padidinimas: ši mašininio mokymosi technologija yra plačiai pritaikyta siekiant pridėti pikselių detalių ir padidinti kadrų dažnį įvairiuose žaidimų varikliuose.
- Neapdorota GPU galia: Didesnė grafikos apdorojimo galimybė leidžia žaidimams, tokiems kaip „Horizon Forbidden West“, pagerinti apšvietimą, vaizdo efektus ir žaidimo bei siužetų detales.
- Patobulintas spindulių sekimas: greitesnė spindulių sekimo aparatinė įranga leidžia kūrėjams įdiegti pažangesnius apšvietimo metodus išlaikant didesnį kadrų dažnį.
„Galingiausia konsolė, kurią kada nors sukūrėme“
Cerny pavadino PS5 Pro „galingiausia konsole, kurią kada nors sukūrėme“, laikydamas ją reikšmingu šuoliu į priekį PlayStation ekosistemoje. Pristatyme buvo pabrėžta, kad PS5 Pro sukurtas siekiant suteikti kūrėjams įrankius įgyvendinti ambicingiausias vizijas, tuo pačiu užtikrinant aukštą kadrų dažnį, kuriam labiau patinka žaidėjai.
Ko mes vis dar nežinome
Nepaisant daugybės pateiktos techninės informacijos, kelios pagrindinės detalės apie PS5 Pro lieka neaiškios:
- Išleidimo data: konkretus paleidimo langas nebuvo paskelbtas.
- Kainodara: turėjo būti aptarta naujos konsolės kaina.
- Atgalinis suderinamumas: nors ir buvo numanoma, nebuvo jokio aiškaus patvirtinimo dėl visiško suderinamumo su esama PS5 biblioteka.
- Saugyklos talpa: išsami informacija apie vidinį SSD nebuvo pateikta.
- Fizinis dizainas: PS5 Pro išvaizda nebuvo atskleista.
Pramonės pasekmės
PS5 Pro pristatymas kelia klausimų apie konsolių kartų ateitį. Vidurio ciklo atnaujinimai tampa vis dažnesni, todėl riba tarp konsolių kartų neryškėja. Šis „Sony“ žingsnis gali priversti konkurentus reaguoti, o tai gali paspartinti ginklavimosi varžybas konsolės techninėje įrangoje.
Kūrėjams PS5 Pro suteikia ir galimybių, ir iššūkių. Nors papildoma galia leidžia įgyvendinti ambicingesnius projektus, ji taip pat pristato kitą aparatinės įrangos tikslą, kurį reikia optimizuoti PlayStation ekosistemoje.
Žvilgsnis į priekį
Žaidimų pramonei įsisavinant PS5 Pro detales, visi žvilgsniai bus nukreipti į „Sony“, kad gautų daugiau informacijos apie konsolės išleidimo planus ir kainodaros strategiją. Be to, žaidėjai ir analitikai norės pamatyti, kaip kūrėjai išnaudos šias naujas galimybes būsimuose žaidimuose ir atnaujinimuose.
PS5 Pro atspindi „Sony“ įsipareigojimą peržengti žaidimų konsolių ribas. Siekdama pateikti aukštos kokybės vaizdus pagal žaidėjų reikalaujamą kadrų dažnį, „Sony“ lažinasi, kad šis vidutinės kartos atnaujinimas išliks PlayStation platforma žaidimų pramonės priešakyje daugelį metų.