Straipsnio skaitymo laikas: 4m
Naujausiame tebevykstančios sagos „Gamers vs. The Titans“ skyriuje „Valve Corporation“ įsipainioja į dar vieną teisinį mūšį. Šį kartą JK konkurencijos apeliacinis tribunolas yra arena, o statymas yra didelis – 656 mln. svarų sterlingų (840 mln. USD). Skaitmeninių teisių aktyvistė Vicki Shotbolt vadovauja šiam kaltinimui, kaltindama Valve monopoline praktika, kuri išpučia žaidimų kainas ir slopina konkurenciją (akivaizdu – susirask teisinę pagalbą) (Užrašų knygelės patikrinimas).
Kaltinimai Valve
Valve Steam platforma, dominuojanti jėga PC žaidimai, yra kaltinamas kainų išlaikymo sąlygų vykdymu. Šios sąlygos tariamai neleidžia žaidimų leidėjams parduoti savo žaidimų mažesnėmis kainomis konkuruojančiose platformose. Vykdydami šias taisykles, Vožtuvas užtikrina, kad jo 30% komisiniai liktų nepakitę, o tai padidins kainas žaidėjams (Eurogamer.net).
Steam dominavimo rinkoje realybė
„Steam“ 30% komisiniai yra daug didesni nei 12% „Epic Games Store“ – konkurentas, kuris užima tik 15% rinkos, palyginti su didžiule „Steam“ 80% akcijų.Kakuchopurei) (Eurogamer.net). Nepaisant šio skirtumo, kūrėjai dažnai neturi kito pasirinkimo, kaip tik plūsti į „Steam“ dėl didžiulės vartotojų bazės ir įtakos rinkai. Tai sukuria beveik monopolinę aplinką, kurioje „Valve“ diktuoja sąlygas, o tai labai kenkia konkurencijai ir vartotojų kainoms.
Skepticizmas, supantis ieškinį
Nors ieškinys prieš Valve yra drąsus žingsnis, yra apčiuopiamas skepticizmo jausmas dėl galimų jo rezultatų. Anksčiau matėme panašius scenarijus, pavyzdžiui, ieškinį prieš Sony dėl PlayStation skaitmeninės kainodaros. Su dideliu šlove pradėtas Žaidimų stotis ieškinyje pažadėta iki 500 svarų sterlingų kompensacija PS5 savininkams. Tačiau, praėjus keturiems mėnesiams, byla pateko į kurtinančią tylą (GAMING biblija) (GB naujienos).
„PlayStation“ ieškinys tyliai nugrimzdo į nežinomybę, kelia abejonių dėl tokių teisinių kovų prieš technologijų milžinus veiksmingumo. Ar šie ieškiniai yra tikros pastangos pažaboti monopolinį elgesį, ar taip grandioziniai pasirodymai kurie galiausiai susvyruoja nuo teisinio sudėtingumo ir įmonės galios?
Kritinis Valve praktikos ir ieškinio žvilgsnis
Kritikai teigia, kad „Valve“ praktika yra klasikinis manipuliavimo rinka pavyzdys, kai dominuojantis žaidėjas naudojasi savo padėtimi, kad įgyvendintų nesąžiningas sąlygas. Ši praktika apima kainų lygiateisiškumo reikalavimą visose platformose ir naudotojų bazės panaudojimą, kad leidėjai būtų priversti laikytis reikalavimų. Tačiau ieškinio sėkmė priklauso nuo to, ar įrodysite, kad tokia praktika ne tik egzistuoja, bet ir pažeidžia antimonopolinius įstatymus tokiu mastu, kuris pateisina tokią didelę išmoką.
Skepticizmas yra pagrįstas. Tokio pobūdžio teisinės kovos yra užsitęsusios ir dažnai baigiasi susitarimais arba atleidimais, o ne svarbiais sprendimais, kurie keičia pramonės praktiką. Nors ieškinys atkreipia dėmesį į abejotiną „Valve“ taktiką, nėra jokios garantijos, kad pergalė bus naudinga vartotojams ir kūrėjams.
Platesnės pasekmės
Žaidėjams tai ne tik teismo salės demonstravimas; tai apie būsimą skaitmeninių žaidimų platinimo kraštovaizdį. Jei „Valve“ bus pripažinta atsakinga, tai gali sukurti precedentą, priversiantį įmonę pakeisti savo kainodaros strategijas, o tai gali paskatinti konkurencingesnes kainas ir geresnius pasiūlymus vartotojams. Tačiau, atsižvelgiant į tokių ieškinių istoriją, sveika skepticizmo dozė išlieka protinga.
Pamatys..
„Valve“ ieškinys yra didelių statymų žaidimas, galintis turėti didelių pasekmių žaidimų pramonei. Nors kaltinimai Valve pabrėžia sąžiningesnės praktikos ir didesnės konkurencijos poreikį, kelias, kaip tai pasiekti teisinėmis priemonėmis, yra neaiškus. Besivystant, ar tai bus lūžio taškas skaitmeniniam platinimui, ar tik dar vienas skyrius ilgoje įmonių dominavimo ir teisinių kovų istorijoje, dar reikia pamatyti.
Mes tai stebėsime. Likite su mumis WePlaygames.net