Jei manėte, kad autonominis vairavimas skirtas tik automobiliams, pagalvokite dar kartą. Numatoma, kad vadinamoji „autonominės navigacijos“ rinka, kurioje laivai patys valdo dirbtinio intelekto valdymą, todėl sutaupoma kuro ir laiko, išaugs nuo 4,46 mlrd. USD 2023 m. iki 5,33 mlrd. USD vien 2024 m.
„Orca AI“ yra Londone įsikūręs startuolis, kuris teigia, kad jis surengė pirmąjį pasaulyje autonominį komercinį laivą perpildytuose vandenyse. Dabar prie jo pridedamas naujas 23 milijonų dolerių finansavimas, kuriam vadovauja OCV Partners ir MizMaa Ventures. Finansavimas, kuris, kaip mums sakoma, yra tarp A ir B serijų, bendras padidinamas iki beveik 40 mln. USD.
Startuolis buvo įkurtas 2018 m. pabaigoje, o 2021 m. jis pradėjo komerciškai pradėti dirbtinio intelekto navigacijos technologiją, kai taip pat surinko 13 mln. USD A serijos. Naujausia finansavimo injekcija bus naudojama mastelio keitimui ir plėtrai, pranešė TechCrunch. investuoti į naujų produktų kūrimą – remtis duomenimis, kuriuos platforma gauna iš klientų. Taip pat planuojama išplėsti savo inžinierių komandą.
Orca AI platforma, kurią įkūrė Izraelio karinio jūrų laivyno technologijų ekspertai Yarden Gross ir Dor Raviv, navigacijos jūroje metu apdoroja įvairius vaizdinės informacijos šaltinius, išlaiko laivą kurso ir leidžia įgulai stebėti kitus kelionės aspektus, pvz., vis dažniau. nestabilūs geopolitiniai laikai – dronų atakos ir piratavimas.
Remdamasi 2023 m. bandymo rezultatais, „Orca“ teigia, kad jos sistema yra tokia tiksli, kad sugebėjo sumažinti „artimų susidūrimų atviruose vandenyse“ skaičių 33%, o „susikirtimo įvykius“ – 40% per 15 milijonų jūrmylių. (Remiantis Europos jūrų saugumo agentūros ataskaita, 2022 m. įvyko daugiau nei 2500 reikšmingų incidentų jūroje).
Ji taip pat teigia, kad sistema per metus gali sutaupyti 100 000–300 000 USD kuro vienam laivui (degalų sąnaudos sumažinamos 3–5%). Be to, „Orca AI“ teigia, kad praėjusiais metais 1000 laivų CO2 išmetimą sumažino 72 716 tonų.
Laivyba patiria spaudimą sumažinti savo anglies pėdsaką – tai sudaro galimybes verslininkams skaitmeninti pramonę ir taikyti tokias technologijas kaip dirbtinis intelektas, kad padidintų efektyvumą.
Nors tai, kas gali būti atšiaurios ir pavojingos jūreiviams, augant grėsmėms, turinčioms įtakos pasauliniams laivybos maršrutams, sukuria sąlygas, kurios gali paskatinti vis didesnį įgulos automatizavimą.
Per pokalbį su „TechCrunch“ „Orca AI“ generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų Grossas pasakė: „Kai kalbate apie okeaninius laivus, artimiausiu metu pamatysime laivus, plaukiančius be jokios įgulos. Tuo tarpu galite optimizuoti ir automatizuoti daugelį kelionės dalių, sumažindami darbo krūvį, taip pat sumažindami žmonių skaičių. Galite optimizuoti degalų sąnaudas, ETA [estimated time of arrival] ir kartu padidinti saugumą. Taigi tai yra tai, ką mes kuriame. Mes kuriame platformą, kuri aptarnauja patį laivą.
Grossas teigė, kad „Orca“ platforma įkelia visus duomenis į debesį, suteikdama stebėjimo įrankius ir galimybes transporto parko valdytojams. „Tai reiškia, kad jie gali valdyti ne vieną laivą, o visą laivyną. Taigi galite galvoti apie tai kaip apie pusiau autonominio laivyno veikimo platformą.
OCV vadovaujanti partnerė Hemi Zucker, komentuodamas patvirtinamąjį pareiškimą, pridūrė: „Jūrų transportas yra tarptautinės prekybos ir pasaulinės ekonomikos kraujas. Daugiau nei 80 % tarptautinės prekybos prekėmis apimties vežama jūra, o kai kuriais skaičiavimais, 2 tonų rinka. Nors lėktuvai, traukiniai ir automobiliai padarė didžiulę pažangą ir investicijas į autopilotą ir susidūrimų prevenciją, mes tikime, kad laivybos pramonė vis dar laukiama, o autonominiuose laivuose – laivuose, kurie patys valdo kapitonus – yra galimybė apibrėžti kategoriją.
Orca AI dirba su pasaulinėmis laivybos kompanijomis, įskaitant MSC, NYK, Maersk ir Seaspan.
Kitos įmonės, dirbančios su autonomine navigacija jūroje, yra „Avikus“, „Hyundai HD“ dukterinė įmonė; ir jūrų mašinos.