Daugelį metų mėgaujuosi žaidimų nešiojamaisiais kompiuteriais. Jie ir toliau tampa greitesni, plonesni ir lengvesni, o tiems, kurie keliauja taip dažnai, kaip aš, visa tai svarbu. Tokios mašinos kaip Asus ROG Zephyrus G14 ir Lenovo Legion 9i įrodo, kiek žaidimų nešiojamieji kompiuteriai gali pasiūlyti.
Bet kažkas keičiasi – bent jau man. Tai, kad šiais metais pasirodė tiek mažai įdomių leidimų, nepadeda, bet tai daugiau.
Pirma, yra naujų itin efektyvių „Copilot+“ kompiuterių, su kuriais malonu keliauti. Asmeniškai aš mėgaujuosi „Asus Zenbook S 16“, supakuodamas naują „Ryzen AI 300“ lustą. Nė vienas iš jų nėra žinomas dėl žaidimų meistriškumo, tačiau vis labiau trokštu palikti nešiojamąjį kompiuterį žaidimams.
Kas savaitę išardykite kompiuterinių žaidimų technologijas
Kažkas tave slegia
Ankstesniais metais daug kas slėgė žaidimų nešiojamasis kompiuteris – tiesiogine prasme. Žaidimų nešiojamieji kompiuteriai buvo žinomi stori ir sunkūs, ir nors vis dar galite rasti stalinių kompiuterių pakaitalų, pvz., MSI GT77 Titan, tinkančių šiai kategorijai, akivaizdus perėjimas prie plonesnių ir lengvesnių žaidimų nešiojamų kompiuterių. Yra tokių įrenginių kaip „Alienware x16“ ir „Asus ROG Zephyrus G16“, kurie žada visišką našumą labai nešiojama forma.
Vis dar reikia nepamiršti kai kurių priedų, būtent didelių galios blokų, kurie pateikiami kartu su žaidimų nešiojamaisiais kompiuteriais. Tačiau net tai keičiasi. Daugelis žaidimų nešiojamų kompiuterių, tokių kaip „Razer Blade 14“, siūlo USB-C įkrovimą naudojant didelės galios GaN įkroviklį, nors ir praranda našumą, o nešiojamieji kompiuteriai, tokie kaip „HP Omen Transcend 14“, įkrovimui naudoja tik USB-C.
Fizinis perkeliamumas šiandien nėra ribojantis veiksnys. Tai baterijos veikimo laikas. Buvo padaryta daug žingsnių, kad žaidimų nešiojamieji kompiuteriai būtų efektyvesni, o su tvirtu žaidimų nešiojamuoju kompiuteriu galite be rūpesčių kelias valandas atsiriboti nuo įkroviklio. Patys lustai yra efektyvesni, programinė įranga geriau pritaikyta optimizuoti baterijos veikimo laiką, kai nešiojamasis kompiuteris yra atjungtas, o hibridinė grafika su AMD, Nvidia ir Intel leidžia išjungti atskirą GPU, kai jo nenaudojate.
Visa tai puiku, tačiau žaidimų nešiojamojo kompiuterio tikslas prieštarauja ilgo baterijos veikimo tikslui. Atskirieji GPU vis tiek eikvoja energiją, net naudojant tokias funkcijas kaip „Nvidia Optimus“, o didelės raiškos ir didelio atnaujinimo dažnio ekranai eikvoja akumuliatorių.
Naujas įrenginys, kaip minėtasis Zenbook S 16, gali veikti apie 12 valandų naršant internete nuo įkroviklio. Žaidimų nešiojamas kompiuteris, pavyzdžiui, Zephyrus G16? Jums pasisekė gauti keturias valandas, net jei atskirasis GPU išjungtas.
Integruota grafika tapo tikrai gera
Integruota grafika per pastaruosius kelerius metus nuėjo ilgą kelią, ir ji tikrai negauna pakankamai dėmesio. Prieš keletą metų, kai buvo išleistas „Intel“ Tiger Lake, mes kalbėjome apie lengvesnių pavadinimų, tokių kaip Fortnite (prieš Unreal Engine 5 atnaujinimą) ir Civilizacija VI mažiau nei 60 kadrų per sekundę (fps) esant 1080p su vidutiniais nustatymais, ir tai tuo metu buvo įspūdinga. Šiandien nėra daugybė žaidimų, kurių negalėtumėte žaisti su integruota grafika.
Žinoma, pažangiausi šių dienų pavadinimai kovoja nuo Alanas Wake'as 2 į Žvaigždžių karų Jedi: Išgyvenęs, bet jūs galite patogiai žaisti daugumą žaidimų naudodami integruotą grafiką. Net tokie žaidimai Cyberpunk 2077 dirbkite su pakankamai grafikos patobulinimų, o lengvesniems esportams ir nepriklausomiems pavadinimams net nereikia galvoti.
Nenoriu apsimesti, kad integruota grafika yra artima atskiriems šiuolaikiniams GPU; jie nera. Tačiau dėl kelių paėmimo žaidimų, kai esate kelyje, galite nustebti.
Kitas svarbus veiksnys, padidinęs integruotą grafiką per pastaruosius kelerius metus, yra našumą didinančios funkcijos, pvz., padidinimas ir kadrų generavimas. Jums ne tik bus sunku rasti modernų žaidimą, kuriame nėra Nvidia DLSS ir AMD FSR, abu pardavėjai taip pat turi tvarkyklės lygio funkcijas, kurios veikia visuose žaidimuose. Taip pat yra įrankių, tokių kaip Lossless Scaling, kurie suteikia prieigą prie padidinimo ir kadrų generavimo bet kuriame žaidime.
Turėsite žaisti su tam tikrais kompromisais ir gali būti, kad kai kurie pavadinimai tiesiog negali pasiekti vienodo našumo. Tačiau šiandien turimos integruotos grafikos pakanka visiškai naujai žaidimų įrenginių, tokių kaip ROG Ally X ir Steam Deck, erai, o įprasti nešiojamieji kompiuteriai turi tuos pačius patobulinimus.
Rašydamas šį straipsnį grįžtu iš „Siggraph“ Denveryje ir į parodą nešiojau „ZenBook S 16“. Nebuvau įsijungęs Alanas Wake'as 2, bet man nebuvo problemų sugaunant šiek tiek laiko „Halo: The Master Chief Collection“. ir Tuščiaviduris riteris kol buvau išvykęs.
Aš taupau savo laiką tokiuose žaidimuose kaip Tsushima vaiduoklis žinoma, kai grįšiu į darbalaukį. Tačiau kai kuriems lengviems žaidimams kelyje šiandien prieinama integruota grafika yra nepaprastai įspūdinga.
Papildomi bitai nepadeda
Ką daryti žaidėjams, kurie nėra kelyje? Žaidimų nešiojamasis kompiuteris tampa mažiau prasmingas. Gaunate klaviatūrą, valdymo bloką ir ekraną, bet be ekrano tikriausiai naudosite išorinę klaviatūrą ir pelę. Ir jei turite pastovesnę sąranką, galite net nesulaužyti dangčio, o prisijungti prie išorinio ekrano.
Mažos formos žaidimų stalinis kompiuteris yra daug prasmingesnis, jei patenkate į tą stovyklą. Galite pradėti kurti savo – kai kurie modernūs SFF dėklai gali tilpti net iki RTX 4090, tačiau taip pat yra daugybė mini kompiuterių, kuriuose yra nešiojamojo kompiuterio komponentų. Yra aukščiausios klasės įrenginių, tokių kaip Asus ROG NUC 970, taip pat prekių ženklų, tokių kaip Geekom ir Minisforum, pasiūlymų rinkinys, kurių dauguma yra žymiai pigesni nei žaidimų nešiojamas kompiuteris.
Tai priklauso nuo naudojimo atvejų, bet jei jums nereikia dažnai keliaujant kompiuterio, nešiojamasis kompiuteris žaidimams neturi prasmės. Netgi mano situacijoje, kai man dažnai reikia kompiuterio keliaujant, vietoj to ieškau kitokio, labiau pritaikyto įrenginio, pavyzdžiui, „Steam Deck OLED“.
Kai žaidimų nešiojamasis kompiuteris yra prasmingas
Nenoriu visiškai diskredituoti žaidimų nešiojamų kompiuterių, nes jie turi tikslą. Visų pirma, žaidimų nešiojamasis kompiuteris puikiai tinka, jei tai jūsų tik prietaisas. Jei jums reikia kažko, kas galėtų keliauti su jumis, ir nežaisite žaidimų niekuo kitu – taip, žaidimų nešiojamasis kompiuteris atliks tai, ko jums reikia viename įrenginyje.
Tačiau kiekvienas kitas žaidimų įrenginys, kurį pridedate prie komplekto, sumažina žaidimų nešiojamojo kompiuterio svarbą. Jei turite kažką panašaus į „Steam Deck“, žaidimų nešiojamas kompiuteris praranda savo paskirtį. Jei jums nereikia daug keliauti, stalinis kompiuteris yra pigesnis ir galingesnis. Ir jei jau turite galingą žaidimų stalinį kompiuterį namuose, gali būti prasmingiau teikti pirmenybę akumuliatoriaus veikimo trukmei, kai reikia pasiimti nešiojamąjį kompiuterį į kelionę.
Į tą paskutinę stovyklą patenkau. Tai nereiškia, kad tai tinkamas būdas visiems, bet jei pasirenkate tarp įprasto nešiojamojo kompiuterio ar žaidimų nešiojamojo kompiuterio, išbandykite pirmąjį – man patinka keisti tempą.