„Metro Awakening“ iš Vertigo Games perkelia žaidėjus į persekiojančią, radiacijos persmelktą postapokaliptinės Maskvos papilvę, kur kiekvienas žingsnis gali būti paskutinis, bet ar verta leistis į šią kelionę? Skaitykite toliau, kad gautumėte visą mūsų apžvalgą.
„Metro Awakening“ esmė yra įspūdinga pirmojo asmens šaudyklė, kurią skatina stiprus pasakojimas, grumdamasis su sudėtingomis sielvarto ir psichinės sveikatos temomis. 2028 m. vykstantis žaidimas seka daktarą Sedarą, kai jis naršo šešėliniais tuneliais ir antgamtinėmis grėsmėmis Maskvos metro ieškodamas dingusios žmonos. Jo kelionę į šiurpinančias Metro visatos gelmes lydi emocingas pasakojimas ir pakylėta fenomenali balso vaidyba, kuri sustiprina ryšį tarp veikėjų ir žaidėjo.
kas tai?: Antgamtinis, pasakojimais pagrįstas VR nuotykis, vykstantis Metro visatoje.
Platformos: Steam, PS VR2, Quest, Viveport (peržiūrėta Quest 3)
Išleidimo data: 2024-11-07
Kūrėjas: Vertigo žaidimai
Kaina: 39,99 USD
Metro vaizdai ir garsai
„Metro Awakening“ vizualiai pasižymi puikiu pranašumu – meistriškai panaudota šviesa ir šešėlis, sukurianti visceralinę įtampą, kuri žaidėjus sukausto nuo pat pradžių. Kartais sustingstu iš baimės nuo tolumoje mirksinčio vergvaldžio žibinto ar švytinčių Nosalio akių – didelių mutavusių kurmių būtybių, gyvenančių silpnai apšviestuose metro tuneliuose ir besiskverbiančių po jo architektūra.
Įėjimas į daugybę žaidimo angų ir tunelių gali būti nerimastingas tiems, kurie nemėgsta ankštų erdvių. Kiekvienas šešėlis, krentantis į akis, sustiprina baimę būti netikėtam. Žaisdamas „Metro“ vertinu mažas smulkmenas, į kurias „Vertigo“ atkreipė dėmesį, pavyzdžiui, nušluostyti nešvarumus nuo dujokaukės – tai puikus prisilietimas, suteikiantis tikroviškumo. Tačiau objektuose ir personažų modeliuose pastebimi kai kurie vizualiniai trūkumai, pavyzdžiui, priešo būtybės, kurių detalės nėra tikslios, pavyzdžiui, virš veido paviršiaus plūduriuojantys ūsai ar retkarčiais mirusio priešo lavono trūkčiojimas.
Šios vizualinės anomalijos lengvai pamirštamos šalia detalaus žaidimo erdvinio garso dizaino. Garsas ir balso vaidyba yra neatsiejama dalis, kad tokie žaidimai atrodytų tikėtini, o Vertigo atliko puikų darbą su „Metro Awakening“ garso takeliu. Siaubingai tikroviški 3D garso signalai padidino priešo ir aplinkos grėsmių suvokimą, pridėjo psichologinio siaubo sluoksnį ir sukūrė vieną atmosferiškiausių potyrių, kuriuos per ilgą laiką patyriau žaisdamas VR žaidimą. Balso vaidyba fantastiška ir perteikia gilias emocijas, kurios privertė mane susirūpinti, kaip nerimas pagrindinio veikėjo balse, kai atradome mirusius draugus ir įnirtingas įniršis dėl baudžiauninkų, kurie paėmė jo žmoną. Mane taip apėmė emocijos, kai surištam veikėjui buvo padaryta žala, kad garsiai šaukiau, kad jie sustotų.
Žaidimo patirtis
Atmosferos panardinimas ir įtikinamas pasakojimas, kurį teikia Metro, labai žavi. Mano 12 valandų ir 28 minučių kelionė į tunelius sukėlė daug iššūkių – nuo slaptumo poreikio iki intensyvių tiesioginių konfrontacijų, reikalaujančių strateginio išteklių valdymo. Pasitaiko atvejų, kai norėtųsi, kad būčiau tausojęs savo amuniciją… Ypač kai pasiekiau 8-kojų šliaužiančius šliaužtinukus, kuriuos rasite besisukančius toliau į tunelius.
Jei jums rūpi sveikas protas, pasiruoškite papildomų kulkų ir valdykite savo ištvermę, nes ketinate daug sprukti. Jei esate labai arachnofobija, tai yra žaidimas, kurį galite praleisti. Vertigo netgi pridėjo įspėjimą, kurį žaidėjai turi apeiti žaidimo pradžioje, todėl atminkite, kad kiekvienas, turintis šią fobiją, pastebės, kad kai kurias žaidimo dalis bus labai sunku užbaigti.
Kova teikia pasitenkinimą, o priešo AI yra pakankamai protingas, kad pasiūlytų iššūkį. Daugumoje scenarijų pirmenybė teikiama slaptam naudojimui, tačiau, jei pageidaujama, žaidimas leidžia naudoti veiksmingesnį požiūrį. Taigi, jei esate panašus į mane ir labiau mėgstate Leroy'us Jenkinso „bėk ir ginklą“ žaidimo stilių, tiesiog nepamirškite šaudyti taupiai, nes pasirinkus šį kelią, tokius išteklius kaip kulkos gali būti sunku pakeisti. Vykstant slaptoms misijoms priešai suaktyvinami tiek garso, tiek vaizdo signalais, todėl tokie dalykai kaip sunkūs žingsniai ar pamiršimas išjungti priekinį žibintą yra tikras būdas sugauti save.
Ginklų pasirinkimas yra įvairus ir progresuoja žaidimo eigoje, kai kurie vėlesni žaidimo ginklai pasižymi puikia estetika, todėl jie atrodo autentiški tam, kas būtų išvalyta iš griuvėsių arba sujungta iš atsarginių dalių. Įkėlimas iš naujo atliekamas rankiniu būdu ir kartais gali būti šiek tiek varginantis. Buvo kelis kartus, kai mūšio įkarštyje vis pasiekdavau krūtinę, kad gaučiau daugiau amunicijos, bet nepavykdavo ištraukti kito segtuko ir vietoj to gavau kuprinę ar švirkštą.
„Metro Awakening“ siūlo žaidimą sėdint ir stovint, taip pat tinkinimo parinktis, tokias kaip sukimasis, teleportacija ir vinjetė, kad sumažintų VR judesio diskomfortą. Šie įtraukimai turėtų padėti žaidėjams, linkusiems sirgti judesio liga, arba tiems, kurie mėgsta įvairius žaidimus.
Žaidimo aplinka, nors ir daug detalių, vis dažniau pasikartoja jums progresuojant. Atrodo, kad kambariai ir traukinių vagonai dažnai naudojami pakartotinai, o daug kartų atgal per metro stotis, kurias anksčiau tyrinėjau, buvo nuolatinis žaidimo metu. Ribota sąveika su žaidime esančiais objektais, pvz., stalčiais, kurių kai kurių nepavyko atidaryti, ir kitais daiktais, pro kuriuos, regis, prasilenkė mano ranka, kartkartėmis pasitraukdavau iš patirties. Norėčiau, kad Vertigo dar labiau sutvirtintų pasaulį ir jame esančius objektus, nes labiausiai sukrečiantis efektas yra tada, kai galva praeina per sieną, todėl visa scena pakeičiama neryškiu vientisos spalvos tinkleliu. Padarius visas sienas tvirtas, šio efekto nereikia ir labai pagerėtų panardinimas.
Kiti žaidimo mechanizmai, tokie kaip rankinis įkroviklis, naudojamas žibintuvėliui palaikyti ir tam tikroms durims bei mechanizmams pasiekti, padidino panardinimą, tačiau žaidimui įsibėgėjus greitai tapo nuobodu naudoti.
Metro pažadinimas – galutinis verdiktas
Su Metro Awakening Vertigo Games dar kartą suteikė užburiančią VR žaidimų patirtį. Tai liudija, kad studija sėkmingai kuria nuotykius, skirtus atmosferiniam panardinimui ir giliam pasakojimui. Nors kartais jis gali šiek tiek pasikartoti ir turėti keletą grafinių anomalijų, „Vertigo“ triumfuoja kurdamas giliai įtraukiantį VR nuotykį, kuriame sprendžiamos kai kurios jautrios temos ir kuris persekios žaidėjus dar ilgai po titrų iškritimo.
„Metro Awakening“ yra vėsus ir tamsus virtualus pasaulis, supintas į pasakojimu pagrįstą VR nuotykių žaidimą. Tai yra tas, kurį rekomenduočiau visiems, kurie mėgsta niūrią distopinę istoriją ir neprieštarauja, kad pakeliui pasikartotų ar pasitaikytų nedidelių klaidų. Žinote… tokių baisių vorų, nuo kurių ką tik pabėgote.
„UploadVR“ žaidimų apžvalgoms naudoja 5 žvaigždučių įvertinimo sistemą – kiekvieno įvertinimo žvaigždutėmis suskirstymą galite perskaityti mūsų puslapyje peržiūros gairės.