
Pavadinimas: Černobilitas
Programuotojas: Ūkis 51
Leidėjas: Viskas įeina! Žaidimai
Išleista: 2021 m. liepos 28 d
Galimos platformos: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, asmeninis kompiuteris
Peržiūrėta platforma: Playstation 4
Straipsnio skaitymo laikas: 11 minučių
Radioaktyvioji romantika
Esu tikras, kad daugelis iš mūsų pasiilgome Stalkerio. Tie romantiški pasivaikščiojimai Pripjate. Stebėti savo draugus, kurie nori žaisti rusišką ruletę su pusiau automatiniu ginklu. Ir vaikų juokas žaidimų aikštelėse, kuriose dešimtmečius nepraėjo nė vienas gyvas vaikas. Na, kas gi nenorėtų patirti tos atmosferos iš naujo? Ir tai mums gali priminti „Chernobylite“ – žaidimas, galintis sutrumpinti tą begalinį kito „Stalker“ laukimą. Kaip rodo pavadinimas, Černobylite mes judėsime aplink nuniokotas Černobylis.
Igorio mokslinis siekis
Tai ne vieta, kur turėtumėte planuoti romantiškus pasivaikščiojimus. Ir Igoris, kaip pagrindinis veikėjas, tai tikrai patvirtins. Igoris yra fizikas ir buvęs Černobylio elektrinės darbuotojas, kuris mėgaujasi technologinėmis programėlėmis, pavyzdžiui, portalais ir šalmais, atkuriančiais prisiminimus. Pagrindinė priežastis – jo sužadėtinės Tatjanos dingimas. Visi turimi įkalčiai yra Černobylio apylinkėse, kur kuo daugiau įkalčių gauni, tuo arčiau Černobylio elektrinės, kur turėtų būti saugoma tiesa apie tai, kas vyksta, ir kur Tatjana slapstosi 30 metų. Kadangi esate „tik“ mokslininkas, o ne apmokytas karys, jums padės kruopštus pasiruošimas ir žmonių, kuriuos sutiksite pakeliui, komanda.
Survival Beyond the Blast
„Chernobylite“ nėra paprastas linijinis FPS žaidimas, kuriame Pripyat vis labiau ir toliau. Tai yra išgyvenimo žaidimas su RPG elementais. Pavadinimas mechanika ir jausmu labai panašus į This War of Mine. Kiekvieną dieną turite vieną galimybę pasirinkti vietovę ir priežastį, kodėl einate į vietovę, nesvarbu, ar tai dėl prekių, ar dėl pagrindinės siužeto linijos, ar gauti įrodymų ar prekybininkų. Šiose teritorijose patruliuoja NAR padaliniai. Ir kadangi į šias sritis grįžtate pakartotinai, jūsų veiksmai paveiks tą sritį ateityje. Jūs taip pat leidžiate laiką saugioje vietoje, o tai yra jūsų šventovė, kurioje turite galimybę statyti ir meistrauti, kad galėtumėte ją pagražinti pagal ne tik savo, bet ir savo bendrininkų poreikius.
Proto ir tikrovės monstrai
Nuo pat pradžių aišku, kad žaidimas yra daugiau mokslinės fantastikos nei išgyvenimo simuliatorius Ukrainoje. Žaidimas per trumpą įvadinę pamoką parodo, kad Černobylio zoną okupuojantys kariai nėra vienintelė jūsų problema. Be to, kad jūsų psichinė būsena projektuoja įvairius monstrus jūsų galvoje, jūsų kelią paprastai kirs ir kiti monstrai, ir, deja, jie ne tik ištirps, nes bus pernelyg tikri. Vienintelis būdas priversti šiuos mutantus išnykti – paimti jų kojas ant pečių arba sudaužyti į gabalus. Laimei, pavadinimas išlaiko dramą, kai kalbama apie monstrus, todėl retai su jais susidursite, o dažniausiai jausite nerimą ir baimę, net jei jie yra silpnesni. Daug dažniau susidursite su NAR vienetais. Jie, kaip ir jūs, susiduria su Černobylio sprogimo poveikiu. Deja, jie trukdo jums susirasti sužadėtinę, todėl sužlugdyti jų jūsų gyvenimo planą tiesiogine prasme bus kasdienybė. Tačiau jų dirbtinio intelekto lygis per daug trukdo pačiam gyvenimui.
Iš esmės po kelių raundų vienetus pažinsite geriau nei jie. Jų vaikščiojimas maršrutai beveik visada yra vienodi, jie sustos maršruto pabaigoje, susuks ką nors sau ar kolegai priešais save, jei toks yra, trumpam stovės žiūrėdami į tolį ir kartos šią veiklą vėl ir vėl. dar kartą, nebent jie įstrigtų tekstūroje. Priešai beveik neturi periferinio regėjimo, tačiau jie puikiai mato į tolį. Jūsų laimei, „Chernobylite“ turi indikatorių, rodantį, kiek esate priešų akiratyje, o tai yra gerai, nes jūsų oponentai paprastai mato jus tolumoje, kol jūs jų net nepastebi. Erzinantis garsas jus įspės laiku, ir jūs žinote, kad laikas nusileisti ir geriau pasislėpti už kliūties. Jei laiku nesureaguosite ir neskambėsite žadintuvo, kuris trunka apie minutę, visi šalia esantys padaliniai bus budresni ir jūsų ieškos. Tačiau tereikia minutę palaukti, kad jie nepastebėtų, o tada vėl galėsite juos pasmaugti iš užpakalio, kol jie vėl jus pastebės. Žaidimo pradžioje daugiausia dėmesio skiriama slaptumui. Ankstyvajame žaidime pajusite, kad esate mokslininkas, o ne apmokytas kareivis, todėl verta sunaikinti priešus iš užpakalio, pageidautina toli nuo jų bendražygių. Kalbant apie kovą, nesitikėkite nieko dinamiško. Su daugeliu priešų apsikeisite dviem ar trim šūviais, pasislėpę už objekto. Vidutinis priešas trunka neilgai, bet tas pats galioja ir tau; kiekvienas šūvis skauda. Tačiau po kelių treniruočių jūs galite patys nušauti visą vienetą savo revolveriu.
Šventyklos statyba
Kaip jau minėjau anksčiau, žaidime yra RPG elementų. Jų nėra daug, bet jie neabejotinai keičia žaidimo eigą. Priklausomai nuo to, kurį narį turite savo prieglobstyje, galite iš jų ko nors išmokti ir įgyti talento taškų. Pavyzdžiui, tylus žudymas, kuris praverčia, nors kartais man buvo mažiau pastebima tiesiog susprogdinti priešą nei juos pasmaugti, bet kuriuo atveju visi aplinkiniai mane pastebėjo. Įdomi idėja išmokti skirtingų įgūdžių iš skirtingų narių, kurie prisijungia prie jūsų. Jūsų komandos nariai jums bus svarbūs ne tik mokantis, bet ir atliekant misijas. Galite nusiųsti ką nors į kiekvieną už jus, o tada viskas priklauso nuo sėkmės procento. Pasibaigus savo misijai, žinosite, kaip sekėsi tam nariui ir ar jie jums ką nors atnešė ar sutvarkė tą vietą šiek tiek daugiau nei darė dienos pradžioje. Tačiau, žinoma, jūsų komandos nariams taip pat reikės ko nors, kas būtų su jumis.
Maistas yra būtinas, ir jūs norite, kad jūsų prieglaudos nariai būtų patogūs, o tai užtikrinsite suteikdami jiems pakankamai lovų, kad jiems nereikėtų miegoti ant žemės ar gryname ore. Visa tai pasieksite gamindami tinkamus daiktus ir įrengę savo bazę. Amatų sistema čia yra paprasta, bet įvairi. Nesu visiška perteklinio meistriškumo mėgėja ir nesijaučiau kažkokia susierzinusi gražindama rekolekciją. Visus išteklius galima rasti įvairiose užduotyse aplink žemėlapius. Tačiau malonaus ir prasmingo jausmo, kurį patyriau dirbdama, renkant išteklius tikrai nebuvo. Kalbant apie grobį ir dekoracijas, žaidimas yra gana silpnas. Išskyrus priešus stepo šokius mažose žemėlapio vietose, čia nėra daug ko. Žinoma, jūs manote, kad tai Černobylio rajonas, bet norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad nuo sprogimo praėjo pora dešimtmečių, o patikėkite ar ne, aplink Černobylį esantis kaimas yra gana įvairus. Kūrėjai galbūt norėjo niūresnės ir prastesnės atmosferos versijos. Tačiau ta tuštuma galioja ir NPC, ir dabar turiu omenyje ne jų galvų turinį, o jų užpildą apskritai. NPC veikėjai, nesvarbu, ar tai būtų kareiviai, mutantai ar pirkliai, nevykdo jokios veiklos, tarpusavyje nekovoja, tiesą sakant, niekas nieko nedaro. Jie tiesiogine prasme laukia, ar pro šalį eis Igoris. Tai, ką aplinka praranda kintamumu ir gyvumu, kompensuoja istorija ir mechanika.
Černobylito galia
Jei karčiame kraštovaizdyje galite rasti istoriją NPC, dažnai atsiveria galimybės, kur galite jiems padėti, bet neprivalote. Dažniausiai šie pasirinkimai duoda gilesnių rezultatų. Norite turėti savo dvigubą agentą? Kitiems komandos nariams gali nepatikti, kad jūsų buvęs pažįstamas dirba priešo pusėje, tačiau galite rizikuoti ir pasikliauti jo geru žodžiu, o vėliau paglostyti, kokia gera buvo jūsų gauta informacija. Arba galite paglostyti nugarą iš priešo kareivio ranka. Daugelis sprendimų turi įtakos jūsų istorijai ir kas jumis pasitikės, ar ne. Galite taip nuvilti savo komandos narį, kad jis paims ir išeis. Sprendimai yra galingas dalykas žaidime. Tačiau žaidime yra dar galingesnis dalykas nei patys sprendimai, tai yra černobilitas. The radioaktyvus uola, kurią sukūrė Černobylio sprogimas.
Jis maitina daugumą jūsų naudojamos vietinės aukštųjų technologijų įrangos, kuriai maitinti neužtektų jokios baterijos. Pavyzdžiui, jūsų portalo ginklas, kuris užtikrins saugų išėjimą iš kiekvienos misijos. Černobilito uola taip pat svarbi jūsų prisiminimams. Jei mirštate, grįšite į dienos pradžią ir turėsite galimybę atsekti savo žingsnius. Prieš tai įvyks, turėsite pereiti įvykių tinklą, kuris primins jūsų praeities sprendimus ir parodys ryšius su dabartimi. O černobylito dėka galite pakeisti savo sprendimų gijas ir pakoreguoti savo istorijos rezultatą. Tai įdomi sistema. Tačiau man pačiam tai netinka, nes kai priėmiau sprendimą, aš jį priėmiau ir norėčiau toliau kęsti savo sprendimų pasekmes. Tačiau šios idėjos, mano nuomone, yra pagrindinis žaidimo akcentas. Tačiau istorija vietomis vis dar atrodo neišsami, o grafika yra tiesiog stebuklinga. Iš Unreal Engine 4 ištrauktas niūrumas tinka žaidimui, tačiau dėl šios technologijos galimybių žaidimas galėtų būti aiškesnis ir sklandesnis. Tas pats pasakytina ir apie garsą, kai kartais jūsų žingsniai atrodo kaip pašaliniai, o garsiniu požiūriu dažniausiai nieko nevyksta.


Mokslinės fantastikos išgyvenimo patirtis
Apibendrinant galima pasakyti, kad jums labiausiai patinka žaidimo ir viso žaidimo audiovizualinė dalis, kai prieš jus pasirodo esybė ir nori jums ką nors pasakyti. Arba kai naršai savo prisiminimuose ir atrandi istoriją. Deja, negaliu atsikratyti jausmo, kad tai kenkia žaidimui, kitu metu tiesiog žiovauja tuštuma. Savo ruožtu žaidimui skiriu gana aukštesnį nei vidutinį įvertinimą, kuris lengvai būtų buvęs žemesnis, jei ne įdomi istorija, kuri mane išlaikė žaidime. Tačiau vis tiek gaila smulkmenų, kurias „The Farm 51“ kūrėjai turėjo daug laiko dirbti, nes „Chernobylite“ buvo pakankamai anksti pasiekiama, kol buvo visiškai išleidžiama visa tai.
Kur nusipirkti Černobylito
- Steam (kompiuteris): Galima įsigyti už 29,99 USD, šiuo metu parduodama už 9,89 USD iki 2024 m. birželio 13 d. Įsigykite tiesiogiai iš Garai
- GOG (PC, Mac): Galima įsigyti už 11,99 USD. Pirkite jį iš GOG
- Epic Games Store (kompiuteris): Kaina 29,99 USD, šiuo metu parduodama už 9,89 USD iki 2024 m. birželio 13 d. Raskite Epic Games Store
- „Xbox Store“ („Xbox One“, „Xbox Series X|S“): Galima įsigyti už 29,99 USD. Galite nusipirkti iš „Xbox“ parduotuvė
- „PlayStation Store“ (PS4, PS5): Žaidimą galima įsigyti už 29,99 USD, šiuo metu jis parduodamas už 11,99 USD iki 2024 m. liepos 4 d. Patikrinkite jį PlayStation parduotuvė