
Pavadinimas: DiRT 5
Programuotojas: Codemasters
Leidėjas: Codemasters
Išleista: 2020 m. lapkričio 6 d
Galimos platformos: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, kompiuterinis žaidimas
Peržiūrėta platforma: Playstation 4
Pirmieji įspūdžiai ir žaidimo mechanika
Penktoji DiRT automobilių serijos dalis – gerai žinoma „Codies“ serija iš pirmo žvilgsnio visada žavi gražiu vaizdu ir veiksmo kupinomis lenktynėmis, kurios dėl gryno arkadinio vairavimo modelio pasiekiamos visiems. Kita vertus, problema yra gana kukli karjera ir gana menkas vieno žaidėjo režimų asortimentas, kurį kūrėjai bando kompensuoti sudėtingesnėmis kelių žaidėjų ir internetinėmis galimybėmis.
DiRT prekės ženklas, kartu su licencijuotais Formulės 1 titulais, laikui bėgant tapo svarbiausia Codemasters lenktyninių tepalų serija. Pirmasis „DiRT“ po daugelio metų vis dar laikomas vienu geriausių arkadinių lenktynių žaidimų. Tačiau „Codies“ taip pat sulaukė sėkmės tarp modeliavimo gerbėjų, kuriems vienu metu buvo įteikti du „DiRT“ pavadinimu „Ralis“. „DiRT 5“ daugeliu atžvilgių yra dar labiau arkada nei senieji „DiRT“. Vairavimo modelis yra labai panašus į tai, ką žinome iš „TrackMania“, „DiRT Showdown“ ir „Motorstorm“ serijos. Panašumas į „Motorstorm“ nėra atsitiktinis. Už naujojo „DiRT“ yra nemaža dalis buvusios „Evolution“ studijos darbuotojų, kurie po to, kai išsiskyrė su „Sony“, perėjo į „Codemasters“.
Automobilio vairavimas yra labai jautrus ir tiesioginis, greitėjimas stiprus, stabdžių naudojimas yra mažesnis. Nepaisant pradinio netikėtumo, greitai susitvarkiau su vairavimo modeliu. The valdikliai iš transporto priemonių visai nesunku greitai susitvarkyti, todėl žaidimas yra prieinamas net žaidėjams, kurie kitaip nežaidžia lenktynių žaidimass daug. Vairavimas kupinas veiksmo, greitas ir mane linksmino. Aš tik šiek tiek kovojau su pernelyg jautriais valdikliais ir dideliu pagreičiu. Vis dėlto apsisprendžiau tik su žaidimų pulteliu, bet atsižvelgiant į arkadinę žaidimo koncepciją, tai yra gerai.
„Arcade Spirit“ ir „Vehicle Dynamics“.
Kartu su vairavimo modeliu, visa žaidimo fizika tęsiasi gryna arkadine dvasia. Tai labiausiai pastebima susidūrimo modelyje. Ypač po starto sunkūs susidūrimai yra kasdienybė, nes net kompiuteriu valdomi varžovai nevairuoja tiksliai dviese. Susidūrimai, stūmimas, išmetimas iš trasos yra standartinė lenktynių dalis. Rezultatas – veiksmingesnis ir siautulingesnis žaidimo pojūtis. Jausmas, arkadinis žaidimas Taip pat liudija tik kosmetiniai automobilių pažeidimai, nepažeidžiantys jų valdymo ar greičio.
Įvairūs transporto priemonių sąrašai ir lenktynių tipai
DiRT 5 yra apie 60 skirtingų transporto priemonių, suskirstytų į daugiau nei 10 kategorijų. Tai įvairus derinys, kuriame yra įvairių epochų ralio pasiūlymai, iš Dakaro ralio pažįstami visureigiai, įvairių dydžių bagiai, serijiniai visureigiai, ralio kroso automobiliai ir sportiniai automobiliai, pirmiausia skirti žiedinėms lenktynėms. Jis sujungia antrąjį ir ketvirtąjį DiRT automobilius su unikalesnėmis transporto priemonėmis.
Perėjimas prie arkados, be daugelio kitų dalykų, lėmė, kad kiekvieno automobilio elgsenos skirtumai buvo palyginti nedideli. Vis dar yra pastebimas skirtumas tarp vežimėlių ir mitingas pvz., specialios arba tik galiniais ratais varomos transporto priemonės. Tačiau toje pačioje klasėje skirtumai yra beveik nuliniai. Daugumoje lenktynių trijų ratų rungtynėse priešinasi keliolika vairuotojų. Tai trumpos, bet sudėtingos lenktynės, kiekvieną kartą trunkančios vos kelias minutes. Tik „Pathfinder“ režimas, kai bandai važiuoti į kalno viršūnę unikalia transporto priemone, ir sena gera „Gymkhana“, kurioje renkami taškus už driftą ir akrobatinius triukus, atitrūksta nuo šio šablono pokyčiams.
Dinaminės lenktynių aplinkos
Tačiau žaidime, deja, trūksta klasikinio ralio su Erzettu. Tačiau didžiausia atrakcija yra takeliai. Lenktynės vyksta dešimtyje vietų, įskaitant snieguotą Norvegiją, lietingąją Braziliją, kalnuotą Nepalą ir sausringą Amerikos Arizoną. Sudėkite visus takelius ir jų variantus ir pamatysite beveik aštuoniasdešimt takelių. Vietų skaičius ir įvairovė yra labai patenkinti. Dinamiškai besikeičiančios oro sąlygos taip pat yra dar vienas iš daugelio teigiamų aspektų. Nepaisant trumpos lenktynių trukmės, jos gali greitai pakeisti orą, trasos dangą ir paros laiką. Praktiškai vieną ratą galima padaryti dieną esant saulėtam orui, kitą – siaučiant lietui ar smėlio audrai, trečią – naktį.
Audiovizualinis poveikis
Lenktynių žaidimuose jau pripratome prie dinamiškų orų ir paros laiko kaitos. Tačiau jie dar niekada neįvyko taip greitai ir su ekstremaliais variantais, kaip penktajame DiRT. Jei reikėtų išskirti vieną dalyką, dėl kurio DiRT bent jau verta išbandyti, tai nuolat besikeičiančios sąlygos lenktynių metu. Dulkių, dūmų, skraidančių purvo gabalėlių, krintančio sniego ar lietaus dalelių poveikis taip pat parduoda puikią atmosferą lenktynių metu. Ypač šiomis akimirkomis žaidimas atrodo kaip naujos kartos konsolių atėjimas. Be grafikos, pagyrų nusipelno puikiai sukurti garsai ir maloniai klausomas garso takelis. Iš techninės pusės nieko rimto nesusidūriau; nedideli trikdžiai ar klaidos buvo išimtis. Vienintelis dalykas, kuris manęs nedžiugino, tai kartkartėmis nuo 60 iki maždaug 30 kadrų per sekundę nukritę kadrai, o tai nebuvo visai malonu važiuojant greičiau ar įveikiant staigų posūkį maksimaliai susikaupus. Vis dėlto, laimei, tai nutikdavo ne per dažnai.
Karjeros režimas ir vieno žaidėjo turinys
Mane labai domino, kaip kūrėjai elgsis su karjeros režimas. Tai visada vaidino esminį vaidmenį DiRT serijoje. Deja, penktoji dalis šiuo aspektu nusileidžia. Iš pirmo žvilgsnio viliojanti istorija, kurią pasakoja Troy Baker ir Nolan North duetas, galiausiai peraugo į dažnai trumpus dviejų pagrindinių veikėjų komentarus ir garso dialogą. Todėl laiką tarp lenktynių užpildo tik retkarčiais pasirodantys humoristiniai ar informatyvūs fragmentai. Tai tikrai nieko, ką būtų galima pavadinti istorija.
Tačiau daug didesnė problema yra struktūra ir progresas per karjerą bei vieno žaidėjo režimų skaičius. Penktojo DiRT karjera yra daugiau nei iš eilės vykusių ir panašių lenktynių sąrašas. Turi būti įtrauktas jausmas, kad kažkur progresuoji ir atsiveria naujos galimybės. Turite atsižvelgti į tai, kad karjera nepasiūlo nieko ypatingo, išskyrus pačias lenktynes. Jums net nereikia pirkti automobilio pradžioje, nes žaidimo pradžioje kiekvienoje kategorijoje rasite po vieną transporto priemonę.
Be to, atlygis už laimėtas lenktynes yra didelis. Netrukus dėl to gausite nemažus pinigus, kuriuos galėsite išleisti tik lipdukams ir kitiems automobiliams. Abiem atvejais tai palyginti nedidelė paskata. Kaip jau minėjau, automobiliai savo kategorijoje elgiasi beveik identiškai. Taigi nėra daug priežasčių pakeisti senus naujais. Jūs nematysite reikšmingo atlygio ar gilesnės motyvacijos už savo pastangas; lenktynių pergalių jūsų karjeroje. Transporto priemonės atnaujinimo galimybės galėtų būti geresnės. Negalite keisti automobilių veikimo. Žiūrint iš vizualios pusės, siūlomi tik lipdukai ir korpuso spalvų deriniai. Taip pat galite prisiminti komandos valdymą. „DiRT 5“ atkartoja per daug lengvą naujausių GRID karjerą. Turėtume laikytis tik vieno žaidėjo režimų. Tokiu atveju, neskaitant sutrumpintos karjeros, galimos tik greitos lenktynės arba laiko bandymai. Iš tokio ambicingo žaidimo tikiuosi daugiau.
Kelių žaidėjų ir bendruomenės funkcijos
DiRT bando kompensuoti šį trūkumą kelių žaidėjų režimu. Viena vertus, jame yra padalintas ekranas iki 4 žaidėjų. Padalytas ekranas galimas tiek greito tempo lenktynėse, tiek karjerose. Internetinis komponentas teikia klasikines lenktynes, papildytas specialiais vakarėlio režimais „Vampire“, „King“ ir „Transporter“. Žaidime „Vampyras“ vienas žaidėjas tampa vampyru ir medžioja kitus, kurie pabėga. Karaliaus režimu dalyviai stengiasi laimėti karūną kuo ilgiau. Paskutiniame transporterio režime tikslas yra perkelti kuo daugiau daiktų į nurodytą vietą. Visiškai atskiras yra PlayGrounds režimas. Galite kurti ir bendrinti savo takelius. Žaidėjai iš viso pasaulio gali juose bėgti skirtingą laiką arba pelnyti taškų ir reitingų. Galite kurti „Gymkhana“, laiko lenktynių su kontroliniais taškais takelius arba „Smash Attack“ režimą, kai svarbu tiksliai pataikyti į norimus taikinius. Redaktorius yra gana aiškus, jį lengva naršyti ir valdyti. Turėtų būti puiku sukurti įdomių ir įvairių takelių. Čia taip pat galite įžvelgti tam tikrų panašumų su „TrackMania“ prekės ženklu, kurio esminis elementas yra takelių rengyklė. Ironiška, bet kelių žaidėjų žaidimas yra tas žaidimo aspektas, kuriame yra turtingesnio turinio nei vieno žaidėjo. Nors vieno žaidėjo žaidimas remiasi silpnu karjeros režimu, kelių žaidėjų žaidime yra padalintas ekranas, keli internetiniai režimai ir takelių rengyklė.
Paskutinis ratas
DiRT 5 yra grynas arkadinis lenktynių žaidimas daugeliui žaidėjų. Vairavimo modelis yra patrauklus, lengvai išmokstamas ir įdomus, nepaisant primityvios fizikos. Tačiau pagrindinis žaidimo asas yra įvairūs takeliai su greitai besikeičiančiomis sąlygomis, kuriuos dar labiau sustiprina fantastiškas audiovizualinis dizainas. Kita vertus, didžiausia problema yra silpna karjera, siūlanti tik eilę iš eilės ir iš esmės identiškų lenktynių. Taigi, jei pageidaujate vieno žaidėjo, penktasis DiRT pasiūlys mažai turinio ir žaidimo režimų. Kita vertus, kelių žaidėjų režimo, bendruomenės redaktorių ir įvairių internetinių funkcijų gerbėjai turės daug ką užimti.
Kur nusipirkti DiRT 5
Pasiruošę eiti į takelius? Pirkimas DiRT 5 bet kurioje iš šių platformų:
- Garai: Peršok į didelio oktaninio skaičiaus lenktynes su DiRT 5 įjungta Garai.
- PlayStation parduotuvė: Pasukite savo variklius su DiRT 5 ant PlayStation parduotuvė.
- „Microsoft Store“: Patirkite jaudulį DiRT 5 ant „Microsoft“ parduotuvė.