
Pavadinimas: Nakties knyga
Programuotojas: Gera Gate Media
Leidėjas: Velso interaktyvus
Išleista: 2021 m. liepos 27 d
Galimos platformos: PlayStation 5 ir 4, Xbox One, Nintendo Switch, PC žaidimai, iOS, Android
Peržiūrėta platforma: PlayStation 5
Straipsnio skaitymo laikas: 7 minutes
FMV Fringe Craft: Wales Interactive Cinematic Ventures
„Wales Interactive“ jau seniai specializuojasi FMV (viso judesio vaizdo) koncepcijų kūrime, nors ir bandė prasiveržti klasikiniu siaubu, dažniausiai baigiant vidutiniais rezultatais. Taigi pagrindinis jų dėmesys lieka grynai kinematografiniams projektams, kuriuose žaidėjas gali įsikišti į siužetą, kai scenarijus suteikia galimybę tai padaryti, o atkuriamumas yra tiesiogiai proporcingas pirmojo ėjimo atmosferai. Taip turėtų atrodyti idealiai, jei FMV darbas pasiseks, o tai, deja, ne visai būdinga siaubo žaidimui „Nakties knyga“. Vis dėlto pakalbėkime apie tai plačiau.


Persekiojanti namų ūkis: Naktinės knygos patalpų išpakavimas
Pagrindinis šio siaubo filmo veikėjas – Loralyn, kuri žaidimo pradžioje ruošiasi naktinei vertėjai internetu, gyvena su gana sutrikusiu tėvu kitame savo namų kambaryje. Nuo pat vaizdo įrašo pradžios šis džentelmenas atrodo kaip žmogus, kupinas psichinių problemų. Nors visas siužetas pagrįstas ne tik tuo, kad jis daužo galvą į kambario sieną, jis tampa pagrindiniu viso siužeto elementu. Jo nėščia dukra Loralyn, kurios vyras dirba biržos makleriu tamsią istoriją turinčioje saloje, neturi laiko susidoroti su užuominomis apie realią senovės civilizacijų grėsmę. Jam rūpi tik gerai atliktas darbas verčiant klientų tekstą. Bet koks velnias, du jo skambučiai internetu tą vakarą sukėlė grandininę 22 galimų baigčių reakciją. Ar norite pamatyti juos visus, ar atsisakyti pirmojo važiavimo, priklauso nuo jūsų.


Pasirinkimų tinklas: išsišakojusių kelių tyrinėjimas
Kūrėjai ne tiek stengėsi suteikti tam tikros įvairovės, nes tos temos sąveikos yra apgailėtinai mažai. Vis dėlto jiems pirmiausia rūpėjo sukelti šiurpią atmosferą, susijusią su neišvengiamu įkyraus tėvo ir uždaros aplinkos pavojumi. Deja, jiems nepavyko pasiekti tokio efekto, net jei viena iš aukščiau pateiktų šios juostos pabaigų. Nenoriu mesti priekaištų apie pirminius pasirodymus, kai kurie iš jų buvo aukštesni už standartą ir buvo geri pagal koncepcijos standartus (Kompleksas ir šiuo atžvilgiu neklydo). Visų pirma, mes turime visiškai nuspėjamą siužetą, o jo baigtis yra tiesiogiai susijusi su keliomis klišėmis, kurios darytų gėdą pirmakursiui kino studentui. Tai, kad visas veiksmas vyksta centrinio veikėjo nešiojamojo kompiuterio darbalaukyje, nieko nepadeda, nes scenarijus įnirtingai bando paaiškinti visas nelogiškas idėjas, o ne pridengti jas kažkuo baisu.
Baisi atmosfera, tušti aidai: kova už atmosferą
Pirmą kartą patekę į finalą, o aptiktų pabaigų ir peržiūrėtų sekų statistika mirksi ekrane, pajusite, kad neįveikėte trečdalio (ne) žaidimas. Logiškai mąstant, tada bandysite dar kartą, naudodami naujus pasirinkimus ir sprendimus pabandyti pamatyti daugiau ir atrakinti ką nors naujo. Tačiau čia iškyla dar viena didelė problema mano požiūriu: sąsajos nesugebėjimas praleisti anksčiau žiūrėtos scenos ir prastai suplanuotas pačių vaizdų padalijimas. Todėl kiekvienas, norintis užpildyti priedus iki kraštų ir įsisavinti visą valandą įrašytos medžiagos nuo pirmos sekundės iki paskutinės, ras nuobodulio ir pasikartojimo krūvą. Blogiausia visame dalyke yra tai, kad net jei palaipsniui pereisite į visas siužeto pabaigas, visada išliksite tuščiažodžiavimas, kurį turi visa šios FMV gamybos esmė. Vienintelis dalykas, kurį galiausiai gausite, yra statistika ir jausmas, kad bent kažkam išleidote savo iššvaistytas lėšas. Visa tai yra akivaizdžiai vidutiniška ir glumina mintis, kai tik bandai atrasti daugiau ir pamatyti ką nors naujo.


Apmąstymai izoliacijoje: naktinė knyga COVID eros metu
COVID-19 pandemijos metu „Naktinės knygos“ plėtra buvo pritaikyta precedento neturinčioms aplinkybėms, formuojant žaidimą, kuriame to laikotarpio iššūkiai aprėpia to laikotarpio iššūkius, nesusitinkant asmeniškai. Dėl unikalių gamybos suvaržymų ir socialinio atsiribojimo priemonių buvo sukurta išradinga sąranka, kai atrodė, kad visi aktoriai 100% vaidino nuotoliniu būdu, atspindėdami pasaulinę izoliaciją. Ši izoliacija prasiskverbia į žaidimo atmosferą, todėl žaidėjo patirtis keistai rezonuoja su užrakinimo patirtimi. Žaidime Loralyn dirba internetine vertėja iš savo namų sienų, kovodama su antgamtinėmis grėsmėmis per savo nešiojamojo kompiuterio ekraną. Ši aplinka atspindi ribotą fizinę erdvę, kurią daugelis iš mūsų apribojo, ir psichines bei emocines ribas, kurias nustatė pandemija. Naudodami nuotolinės gamybos technologijas, kūrėjai sukūrė žaidimą, kuris tiesiogiai reaguoja į staigų pasaulio perėjimą prie bendravimo internete ir nuotolinio gyvenimo. Tai jaudinantis priminimas, kada mūsų namai tapo darbo ir asmeninio gyvenimo centru, iššūkį tarp jų skiriančioms riboms. „Nakties knygoje“ šis namų ir išorinių grėsmių derinys sustiprina siaubo elementus, nes namų saugumas pažeidžiamas ne tik dėl antgamtiškų dalykų, bet ir dėl darbo ir išorinio pasaulio įsiveržimo į asmeninę erdvę.
Pritemdyta šviesa FMV
Nors „Nakties knyga“ gali nepatenkinti į FMV žanrą, jos kūrimas COVID-19 pandemijos suvaržymais atskleidžia jos kūrėjų atsidavimą ir gebėjimą prisitaikyti. Nepaisant pasaulinio užblokavimo ir socialinio atsiribojimo, žaidimo kūrimas pabrėžia įspūdingas pastangas išlaikyti kūrybinį rezultatą, kai tradiciniai gamybos metodai buvo sutrikdyti. Šis kontekstas suteikia žaidimo naujo įvertinimo ne tik kaip interaktyvią pramogą, bet ir kaip laikmečio dokumentą.


Loralynos bendravimas, apsiribojęs jos nešiojamojo kompiuterio skaitmeniniuose ekranuose, rezonuoja su mūsų neseniai išgyventa patirtimi, kai didžioji gyvenimo dalis buvo suspausta į virtualias erdves. Žaidimas sumaniai naudoja šią sąranką, kad sustiprintų savo siaubo elementus, panaudodamas mūsų realybės klaustrofobiją, kad padidintų siaubą viduje. Be to, aktoriai atlieka pagirtinus pasirodymus, įnešdami į jų vaidmenis gilumo ir tikroviškumo. Šie pasirodymai ir veiksmingos šuolio gąsdinimo akimirkos praturtina žaidimo patirtį, neskaitant pasakojimo apribojimų.
Nepaisant savo trūkumų ir tam tikro siužeto nuspėjamumo, „Nakties knygą verta pažaisti valandą ar dvi. Jis atspindi ne tik antgamtinį, bet ir įkyrų mūsų naujojo, labiau skaitmeninio gyvenimo pobūdį, ištrindamas ribas tarp darbo, namų ir anapusinių sferų. Todėl žaidimas primena erą, kurioje jis gimė, ir siūlo apmąstyti, ir pabėgti nuo izoliuotos aplinkos, kurioje daugelis iš mūsų atsidūrė.
Vertinant „Nakties knygą“, aišku, kad nors ji ir nepasiekė kai kurių FMV bendraamžių aukštumų, joje akimirką užfiksuota autentiškai ir nuoširdžiai nerimaujant. Norintiems nepastebėti jo trūkumų ir paragauti atmosferinių bei teminių privalumų, „Naktinis stogas“ siūlo.
Kur nusipirkti naktinę knygą
- Steam (PC, Mac): Galima įsigyti už 12,99 USD. Žaidimą galite įsigyti tiesiogiai iš Garai
- GOG (PC, Mac): Žaidimo kaina – 12,99 USD. Pirkite jį iš GOG
- Epic Games Store (kompiuteris): Galima įsigyti už 12,99 USD. Galite nusipirkti iš Epic Games Store
- PlayStation Store (PS4): Žaidimo kaina – 12,99 USD. Patikrinkite tai svetainėje PlayStation parduotuvė
- „Xbox“ parduotuvė („Xbox One“): Žaidimą galima įsigyti už 12,99 USD. Jį galite rasti adresu „Xbox“ parduotuvė
- „Nintendo eShop“ (jungiklis): Galima įsigyti už 12,99 USD. Įsigykite jį iš Nintendo elektroninė parduotuvė
- „Apple App Store“ („iOS“): Galima įsigyti už 6,99 USD. Įsigykite jį iš Programėlių parduotuvė
- „Google Play“ parduotuvė („Android“): Gaukite „Nakties knygą“ savo „Android“ įrenginyje iš Google Play parduotuvė